Vianmääritys ja reklamaatiot

Jos havaitset vian Neurosonic laitteessa tai mobiilisovelluksessa aloitathan vianmäärityksen alla olevien ohjeiden mukaisesti.

Mikäli vika ei korjaannu ohjeiden toimenpiteitä noudattamalla ota meihin yhteyttä ohjeissa neuvotulla tavalla tai alla olevalla reklamaatiolomakkeella.

Ohjeet ja toimenpiteet vikatiloissa

  • Varmista, että kaikki virtajohdot ovat kiinnitettyinä laitteen asennusohjeen mukaisesti.
    Tarvittaessa löydät kuvallisen ohjeen laitekohtaisesti sivultamme: Käyttöoppaat

  • Tarkista, että signaalikaapeli on kunnolla kiinni keskusyksikössä ja liittimen kaikki pinnit
    ovat ehjät. 

  • Tarkista, että vihreä/sininen valo palaa virtalähteessä. 

  • Tarkista, että ohjainlaitteessasi (tabletti tai puhelin) on toimiva verkkoyhteys. 

  • Varmista, että ohjainlaitteesi omat ohjelmistopäivitykset ovat ajan tasalla. 

  • Varmista, että käytössäsi on uusin Neurosonic-sovellusversio (App Store / PlayKauppa). Huom! Ei koske ennen vuotta 2016 hankittuja Neurosonic-tuotteita. Tällaisten laitteiden ohjaussovellusta ei tule päivittää. 

  • Tarvittaessa käynnistä vielä ohjainlaite uudelleen päivitysten jälkeen. 

  • Varmista, että kaikki virtajohdot ovat kiinnitettyinä laitteen asennusohjeen mukaisesti.
    Tarvittaessa löydät kuvallisen ohjeen laitekohtaisesti sivultamme:
    Käyttöoppaat

  • Tarkista, että vihreä/sininen valo palaa virtalähteessä. 

  • Tarkista, että ohjainlaitteessasi (tabletti tai puhelin) on toimiva verkkoyhteys. 

  • Tarkista, että signaalikaapeli on kunnolla kiinni keskusyksikössä ja liittimen kaikki pinnit ovat ehjät. 

  • Varmista, että ohjainlaitteesi omat ohjelmistopäivitykset ovat ajan tasalla. 

  • Varmista, että käytössäsi on uusin Neurosonic-sovellusversio. Päivitä sovellus
    tarvittaessa App Storen / Play Kaupan kautta, ohjainlaitteesi mallista riippuen. Huom!
    Ei koske ennen vuotta 2016 hankittuja Neurosonic-tuotteita. Tällaisten
    laitteiden ohjaussovellusta ei tule päivittää.
     

  • Tarvittaessa käynnistä vielä ohjainlaite uudelleen päivitysten jälkeen. 

  • Mikäli yllä olevat toimenpiteet eivät ratkaise ongelmaa, katkaise ensin Bluetooth-yhteys laitteeseen Neurosonic-sovelluksesta. Tämän jälkeen katkaise Neurosonic-laitteen keskusyksiköstä virta irrottamalla virtajohto seinästä kunnes virtalähteen merkkivalo (sininen/vihreä) sammuu (noin 1-2 min). Kytke sitten virta uudelleen päälle ja muodosta laiteparien Bluetooth-yhteys uudelleen Neurosonic-sovelluksen kautta. 

  • Mikäli ongelma ei ole ratkennut, tutki tarkemmin keskusyksikköä. Pyöriikö yksikön sivussa oleva tuuletin kun ohjelma on käynnissä? Tai kuuluuko yksiköstä epätavallista ääntä (jos kyseessä on mobiilipatjan tai Harmonian keskusyksikkö, voit kevyesti myös heilutella yksikköä ja kuulostella, kuuluuko siitä kolinaa? Mikäli havaitset teknologiassa ongelmia, laite saattaa vaatia huoltoa. Ole siinä tapauksessa meihin yhteydessä alla olevan lomakkeen kautta.

  • Varmista, että Bluetooth-yhteys on ohjainlaitteessasi sallittuna. 

  • Tarkista, että Neurosonic-sovelluksella on lupa käyttää sijantitietoja (Android-käyttöjärjestelmässä). Kyseinen lupa saattaa kadota, jos sovelluksen käytössä on pidempi tauko. Seuraavat kaksi reittiä johtavat mahdollisuuteen tarkistaa ja sallia tarvittava oikeus sijaintitietoihin: 
  1. Asetukset -> Sovellukset -> Käyttöoikeudet -> Käyttöoikeudet -> Lupien ylläpito - > listasta Neurosonic 
  2. Hallitse sovelluksia -> Sovelluksen käyttöoikeudet -> BT ja sijainti 

  • Jos Neurosonic-laitetta ei löydy Bluetooth-haussa, varmista ettei ohjelma ole aktiivinen toisella ohjaimella. 

  • Jos edellinen varmistus ei auta, kokeile ohjausta toisella puhelimella/ tabletilla. 

  • Jos käytön aikana ilmaantuu vikailmoitus: ”Yhteys katkaistu!, ikävä kyllä Bluetooth-yhteys laitteen kanssa on katkennut. Ole hyvä ja käynnistä ohjelma uudelleen.” Seuraa sovelluksen ohjeita käynnistettäessä ohjelmaa uudelleen. 

  • Mikäli nämä eivät ratkaise ongelmaa, poista sovellus ja sen data ohjainlaitteestasi kokonaan ja lataa sovellus uudelleen ohjainlaitteesi mallista riippuen joko app storesta tai play kaupasta. Muista sallia kaikki sovelluksen esittämät lupapyynnöt sovelluksen asennuksen aikana!

  • Huom! Laiteparien yhdistäminen Bluetoothilla tehdään aina Neurosonic-sovelluksen asetuksista (Neurosonic sovelluksen oikeassa yläkulmassa oleva hammasratas) -> etsi ja yhdistä. Laiteparien yhdistämistä ei koskaan tehdä puhelimen/tabletin oman Bluetooth-toiminnallisuuden kautta. 

  • Mikäli ongelma ei korjaannu näillä toimenpiteillä, mene Neurosonic-sovelluksen Asetukset-valikkoon ja valitse sieltä "ilmoita ongelmasta"-kohta. Kirjoita ongelman tarkempi kuvaus ja lisää mukaan mahdollinen kuvakaappaus, ja lisää sähköpostiosoitteesi, jonka jälkeen valitse "lähetä raportti"-kohta. Tiedot ongelmasta menevät sovelluskehitystiimillemme, jotka pystyvät tutkimaan tarkemmin ongelman syytä ja ratkaisemaan sen.

  • Palaa tarkistamaan sähköpostiisi tulleesta musiikkilisenssin asennus ohjeesta, että olet tehnyt kaikki vaiheet oikein.

  • Mikäli ohjeesi on kadonnut, ole yhteydessä info@neurosonic.fi. Kerro sähköpostissa tilausnumerosi / tilaajan nimi, jotta voimme tarkistaa lisenssisi voimassaolon.

  • Android-laitteessa musiikkilisenssin käyttöönotto vaatii, että ohjainlaitteesi on kytkettynä WiFi-verkkoon. 

  • Tarvittaessa ole yhteydessä meihin reklamaatiolomaakkeella, jossa vaaditaan jo valmiiksi laitteen mac-koodi, niin tarkistamme lisenssin aktiivisuuden palvelustamme.

Täytä reklamaatiolomake.

Valitse mitä ongelma koskee. Kerro tarkemmin ongelmasta. Liitä mukaan kuva tarvittaessa ja laitteen ostopäivänmäärä (takuu 2v.). Tilanteen mukaan lähetämme sinulle varaosan tai ohjeet laitteen huoltoon lähetystä varten.

Reklamaatiolomake

Jos listatut toimenpiteet eivät ratkaisseet ongelmaasi ota yhteyttä meihin alla olevan lomakkeen kautta.

Jotta voimme auttaa sinua mahdollisimman nopeasti ja aloittaa ongelman ratkaisun heti kirjoita viestikenttään kuvaus ongelmasta, tilausnumero tai ostopäivämäärä ja sovelluksen ohjelmistoversio.

Tämä sivu on suojattu reCATPCHA-tunnistuksella ja Googlen tietosuojakäytäntöjä ja käyttöehtoja sovelletaan.